Soft helg

0kommentarer

Helgen är snart slut och vi har verkligen inte gjort någonting som varit ansträngande.

Jag och Pärlan swischade till gymmet - dagsfärska veckans andra PT-pass. Det går bra nu.

D kom hem sent i fredags. Så middagen blev sen. Pärlan tyckte att sova hela natten var onödigt så hon väckte oss två gånger under natten. Från att ha vant sig vid att hon sovit sammanhängande till lite avbrott i sömnen gör att man blir lite gnällig. Tills man, JAG, inser att jag är bra bortskämd när det kommer till Pärlan.

Igår tog vi lite sovmorgon och sen tog vi en promenad till D:s optiker och sen tog vi pendeln in till stan. Käkade sallad på NK. Satt och kikade på folk. Det är ganska kul att bara sitta och titta på andra.
Tanken med stan var att vi skulle gått till Hötorgshallen men de hann stänga innan vi hann dit. Nåja, vi får ta det en annan gång.

Vi fortsatte vår promenad och gick ner till Skeppsbron och råkade hamna på StikkiNikki. VÄRLDENS BÄSTA glass. Ekologisk och supersmarrig. Väl klara där insåg vi att det kanske skulle bli för sent att gå hela vägen hem..... Klockan var 18.30, Pärlan gjorde oss påminda om att hon var hungrig. Vi tog tuben hem. 

Pärlan fick maten hon önskade och fick gå och lägga sig. D gjorde svartrotssoppa och kronärtskockor. Det blev Star Wars film nummer ett. Jag kommer ihåg när jag såg den första gången. Sittandes på första raden, dvs med filmduken nästan uppstoppad i näsborrarna, satt jag och retade mig på en figur. Så jag missade nästa hela filmen..... Stackars Jar Jar Binks, undrar hur många han retade upp?!? Som tur är, har jag mognat sedan sistone kunde utan problem titta på filmen :-) Jag har insett nu när vi har Pärlan att gå och lägga sig vid 22.00 är helt okej, kan man lägga sig tidigare så gör det inget ;-) 

Igår gick vi och lade oss vid 24. *gäsp* 

Idag gick jag och Pärlan upp vid nio tiden, vi lät pappa sova vidare en stund då han hade tagit nattpassen. Efter frukosten tog vi, jag och Pärlan en kort promenad medans D tog en rejäl springrunda.

Nu har Pärlan gått och lagt sig nu. Imorgon blir familjen hel igen Lilla E och Lilla A kommer. Det blir en skön vecka med mycket mys framför oss. 

Ha en fin söndagskväll! För det tänker jag ha!

Ms Florez



Kommentera

Publiceras ej