Det nya livet

0kommentarer

Det var vääääldigt länge sedan jag skrev något.
 
Livet har förändrat sig väldgit sedan förra inlägget.
 
I januari föddes en fantastisk liten flicka som numera förgyller mina dagar. Hon är nu lite mer än tre månader och det är helt fantastiskt.
 
Första veckan
Jag var helt övertygad om att någon skulle komma och hämta henne. Att hon inte var vår utan att vi bara hade lånat henne. Att man blir extra känslig med alla hormoner efter en förlossning var ju bara förnamnet. Känslorna svallade över både här och där. Min familj kom upp när hon var tre dagar. Så mysigt.
 
Andra veckan
Livet med tre barn börjar. Pärlans systrar, lilla E och lilla A är hos oss varannan vecka. Det kändes som att jag flummade runt i en bubbla. Den här veckan började jag förstå att Pärlan var vårt barn och att hon skulle stanna hos oss. 
 
Första månaden
Alla säger "Ta till vara på den första tiden" " Ta vara på första månaden" "Tiden går så fort" Och visst gjorde den det. Och så här i efterhand funderar jag på hur jag skulle "fångat" den där första månaden. Med allt nytt och massor med saker som iaf inte jag varit med om - läggs mycket energi  på att lära sig det nya livet.
 
Jag kan helt ärligt säga att jag inte riktigt vet om jag tog till vara den första månaden så som andra menade. 
 
Andra månaden
Pärlan växte och gjorde mest det där som nyfödda gör. Sover och äter. Sover en sväng på natten och en sväng på dagen. Inget utöver det som bebisar gör.
 
Tredje månaden
Och jag tycker att hon är stor. Jag reagerar när människor runt omkring mig och Pärlan (som vi inte känner) säger "Å vilken liten söt en". Min första tanke är/blir då "Vad då liten - hon som är så stor!" Men ja, jag vet, hon är en liten donna. Sist vi var på BVC hade hon nått upp över 5 kilossträcket. Och jag tänkte - Nu väger hon som fem mjölkpaket. 
 
Jag har dock fortfarande lite svårt att förstå att hon legat i min mage.
 
Det kommer bli betydligt mycket mer skrivande om Pärlan här MEN jag kommer INTE skriva om blöjor, förlossningen och annat som jag inte tycker att andra har med att göra. Det finns andra forum för mig till det!
 
Jag/vi har bestämt oss för att inte lägga upp några bilder på vår Pärla i socialmedier. Så därför kommer det inte förkomma några bilder på henne här heller. Om Du nu är nyfiken på hur hon ser ut får Du väl komma och hälsa på oss ;-)
 
Vi kommer ses allt oftare här *hoppas jag*
 
Kram
 

Kommentera

Publiceras ej