Träning

0kommentarer

När man tränar med PT får man en massa information gratis under passet.

 Jag tänker på alla som börjar träna direkt efter förlossningen och som inte vet hur illa det kan bli om man kör på som vanligt.

Min PT sa till mig att jag inte fick springa Midnattssloppet i år. För att min kropp har inte återhämtat sig (trots att det gått 6 månader när loppet går av stapeln).

 Min PT sa att om man provar och hoppa ska man känna efter om man läcker. Ja du läste rätt! För tränar du inte rätt glöms dina inre magmuskler bort. Och magmusklerna som delat på sig under graviditeten tar längre tid på sig att gå tillbaka till sitt vanliga jag. Plus att ens bäckenbottenmuskulatur inte stärks. Har du inga starka muskler i bäckenet så får du läckage..... Och vem vill gå och läcka?! 

Inte jag iallafall!

Träningen med PT börjar ge lite resultat. Och det känns bra :-)
Träning,

Kommentera

Publiceras ej