Morsdag

0kommentarer

Sådär ja, då har första Morsdag dagen kasat förbi. Blev väldigt fint firad. När jag var uppe vid fem-tiden igår på morgonen, för att kolla varför lillfröken var vaken. Hade hon minsann själv varit på stan och fixat en present. Inte för att jag vet hur hon lyckades ta sig in.....anar att hon fick hjälp av en syster och en pappa :-)
 
 
Jag matade Pärlan som sedan snusade vidare sin vana trogen :-) Vi hade klockan på 7.00 för att vi skulle på familjeäventyr under dagen och hade en tid att passa.
 
Vanligtvis brukar jag höra minsta lilla ljud i lägenheten (inte ett dugg stressande....eh...jo...) och jag har därför lite svårt att somna om. Men jag var nog extra trött igår för jag somnade om och klockan ringde vid sju och snoozade :-P Ja jag vet att man inte ska göra det - utan man ska gå upp direkt. Men är det helg så är det :-P
 
In i sovrummet kommer Ella med bricka och paket <3 
 
Man kan ju inte annat vakna på riktigt bra humör när man möts av så mycket kärlek. Vi gick sen upp allihop och gjorde oss i ordning inför dagens äventyr.
 
Familjen har som tradition att istället ge julklappar(de vuxna alltså) så är det ett par av oss som fixar ihop en familjedag. Julen som gick var det farmor och farfars tur och tillsammans med farfars föräldrar tog vi båten ut till Grinda och gick en promenad. Det bör tilläggas att vi är ganska många. Sådär 20 stycken. 
 
Efter promenaden var det dags för lunch och paketöppning. Ja vi hade två födelsedagsbarn med oss, en på 80 år och en på 25 år. Fina grejer fick de båda två :-) När lunchen var över, pinnade vi ner till bryggan igen för att ta båten tillbaka till Nacka Strand. Och därifrån till Andys Lekland i Sickla. Stora som små for de iväg och klättrade och hade sig.
 
Pärlan som är lite för liten att leka där än fick sitta hos farmor istället medans hennes systrar flängde runt på klätterställningarna med fastrar, farfar, farbror och kusinen. Kul hade de :-)
 
Trötta och klara för dagen åkte vi hem och hela familjen stöp i säng och somnade nog egentligen i luften påväg ner till kudden.
 
Idag har det regnat men det börjar se ut som att det börjar spricka upp. Kan bli en eftermiddags promenad :-)
 
Vi ses imorgon :-)
 
 

Kommentera

Publiceras ej