Ny dag, nya äventyr

0kommentarer

Igår bokade jag av alla mina pass på SATS. Kroppen är trött och orkar helt enkelt inte på mornarna. Har känt mig på gränsen till förkyld och vill därför inte utmana ödet. Nu är inte jag personen som känner efter i onödan när det börjar ryka förkylning men det är inte värt det i slutändan.
 
Så jag tog "sovmorgon" idag och snusade glatt hela natten tills klockan ringde och det var dags att gå upp. Fixa håren på tjejerna, välja kläder och äta frukost. Lämna i skolan och på dagis. 
 
Oktober månad kommer bli en tuff månad - nu är det dags för avsockring igen - tänk vad socker ställer till det för oss. Men det är bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. 
 
Så nu, från och med idag - blir det mindre av allt. Fluffet ska bort och musklerna ska få synas mer :-)
 
I helgen var vi på en namngivning. Lillskruttan som fick namn är en av mina äldsta vänners dotter. En ära att få det hedersuppyllda uppdraget att tillsammans med en av hennes bröder. Att vi ska finnas där i tid och otid för det lilla grynet. 
 
Junibarn

Du föddes vid suset av björkar
i juni när sommaren log.
Därute spelade vinden
en visa för blommor och skog.
Doften av vita konvaljer
smög runt kring din vagga den natt
du junibarn föddes till världen
som fylldes av solsken och skratt.
Jag önskar din levnad fick vara
så ljus som en försommardag
en vandring på mjuka stigar -
du junibarn - önskar jag.

Av: Alva Möllerström

 
En liten vink om presenterna från min födelsedag och namngivningen av min guddotter.
 
 Sådär ja....då har jag redan gjort första sockertabben.... Nu måste jag skärpa mig!
 
EF
Hälsa, Inget socker, Namngivning, Ny månad, Ta hand om sig själv, Träning, Åtstramningar,

Kommentera

Publiceras ej