Det finns verkligen ofräscha människor

0kommentarer

Var på gymmet idag och körde ett pass GRIT Strength. Efter att hållt mig borta från gymmet de senaste dagarna så var det jobbigt idag men jag hade lättare att komma upp.
 
Not till mig själv - Bra att du lärt dig lyssna på din kropp!
 
Bredvid mig på passet står en en vältränad tjej supersöt och ser ut att vara en sån tjej som kan stå evigheter framför spegeln. Men så fel man kan ha..... Under passet kämpar alla på järnet och gör man det på rätt sätt svettas man. Mycket riktigt  svettas donnan bredvid mig. Det stänker nästan om henne. Jag var inte torr jag heller....svettas är bra :-D
 
Vanligtvis när man är klar med passet stannar man kvar och stretchar, så gör även hon. Jag pinnar in och duschar - hon kommer in - byter om till "vanliga kläder" (läs -gå-till-jobbet-kläder) - utan att duscha!!!!!!!!!!!!!!
 
Samtidigt ringer hennes lur och svarar hastigt och informerar personen hon pratar med att "hon är minsann på väg" och "det skulle ju vara sjukt piiiiinsamt om hon försent till jobbet igen...." Hon ska alltså till jobbet - har tränat - men INTE duschat. Det är f*n höjden av ofräschet. För att lägga grädde på moset sminkar hon in svetten i ansiktet och pinnar ifrån gymmet.
 
Blä, säger jag! Visst hon kan ha glömt handduk, men då finns det i repan på gymmet - de säljer handdukar. Vill man inte köpa så får man väl lufttorka då.
 
 
 
 
Fräscht, Hälsa, Ta hand om sig själv, Träning,

Kommentera

Publiceras ej