I sommarens soliga dagar...

0kommentarer

vi gå genom skogar och hagar.
På färdens besvär ingen klagar
vi sjunga, var vi gå.
Hallå, hallå!

Du som är ung
kom med och sjung
och sitt ej hemma slö och tung!
Vår sångartropp
han gångar opp
på kullens allra högsta topp.
I sommarens soliga dagar
vi sjunga, var vi gå.
Hallå, hallå!

När vårliga vindarna susa
när natt liksom dag äro ljusa.
Ja, då skola sångerna brusa
vi sjunga, var vi gå.
Hallå, hallå!

Du som är ung...

Bland mognande skördar som gunga
vi vandra i klunga och sjunga.
De gamla, som hör oss, bli unga
vi sjunga, var vi gå.
Hallå, hallå!

Du som är ung...



Jag blir så glad när jag hör den låten. Den påminner så mycket om olika roliga saker :-))

Nu är det verkligen mysigt väder! Redan 17 grader när jag trallade upp imorse!


Söta, Madde tänker på dig! Av din status att tolka så har vi ännu en ängel. Jag är så ledsen för din skull.

 Tänker på dig min älskade vän!



EF

Kommentera

Publiceras ej