Cold korv

0kommentarer

Ja...kall korv....motsatsen till Hot Dog bara så du vet!!

När jag satt på bussen idag så satt vi stilla ett bra tag mellan Tjärhovsplan och Slussen. Jag hann se när detta stora fartyg kom in mot hamn :-)

Costa Luminosa kommer ligga över natten och avgår imorgon.



COSTA LUMINOSA

Owner/Operator : Costa Cruises
Flag : Italy
Homeport : Genova
Buildt : 2009 at Fincantieri,Breda - Italy
Length : 294 m
Width : 32,3 m
Depth : 8,1 m
Brt : 92600
Passengers : 2826


Är det någon som tycker att VikingLine båtarna är stora?

Fixa till ditt tankesätt.....VikingLine båtarna är som nöttaskal om man jämför...ja typ som en eka. Ja, okej jag överdriver lite. Men de båtarna ser ju löjliga ut bredvid de här stoooora kryssarn.....



Byggd 1992
Längd 171,2 meter
Bredd 27,6 meter
Passagerare 2 420
Hyttplatser 2402
Personbilar 400

Efter att ha läst hur många passagerare tänker du kanske att båtar är lika stora. Men icke!! Bara titta på bilderna :-)

Nu undrar du förstås varför jag bubblar om det här med båtar....när jag är så lätt sjösjuk till exempel.

Jo det ska jag berätta för dig :-) För en massa år sedan, när jag ganska nyligen hade flyttat upp till Stockholm ville jag ut på de sju haven och prova jobba på en lyxbåt. Helst av allt på Queen Mary 2 eller Queen Elisabeth 2



QM2 tillhör Cundard och detta rederi är delar av gamla White Star Line och vi vet ju alla vilka båtar detta rederi hade hand om.....Annars får ni ta å ringa Leo och Kate :-)

QE2 är numera ett båthotell som ligger ankrat i Dubai!



Men min dröm försvann när jag steg på ett av detta fartyg M/S MSC Opera.



Efter en lunch där, visste jag att jag INTE skulle jobba på ett sånthär fartyg. På bara den stunden vi var ombord tröttnade jag stenhårt på italienarna som var passagerare. Visserligen tar man kanske inte anställning på ett fartyg där de bara pratar italienska om man själv inte pratar detta. Men ibland kommer man inte ifrån det.

Ne nu ska jag hålla tummen för finare väder :-)

EF

Kommentera

Publiceras ej