Händelsefullt liv :-)

0kommentarer

Nu är tillbaka!!

Det har varit lite för mycket händelser och för lite ledig tid för att skriva någonting.

Så vad har jag hittat på sedan sist??

Den 25 maj ryckte vi in för årets SÖF :-)

Mina förhoppningar var stora. Hopp in i bandvagnen och iväg till nattens förläggning.

Upp och hoppa morgonen därpå och iväg till dammen för att öva gensomsök av fordon,  sammanstöt med fordon och växelvisframåt i terräng. Och lite skyddsvaktsbestyr :-)



På kvällen rullade bandvagnarna igen. Denna gången blev det lång tur norrut. Väl framma blev det ingen rast och vila. Vi skulle bygga o-plats och bevaka vårt objekt.


Oplats

Det regnade. Tyckte synd om de som låg där. Delar av kompaniet tog objekt. Vi tittade på..... Väl framme vid objektet fick vi nya uppgifter. Som att stå i gassande sol och hällande regn.

Vi åkte tillbaka till LG.

På lördagen hade vi ett roligt genomförande. Dock så stukade jag min tumme. Tummen var bitter på mig....

Veckan som sedan följde var kort och lugn. Lite läkarbesök.

På torsdagen åkte Kärleken till LG för att förbereda inför slutövning. Jag lämnade kise hos Inger (SuperInger :-) )
Jag planerade kvällen med SATC, glass och godis. En tjejkväll som hette duga :-) *myyyyyyyyys*

 

Ja fram tills telefonen ringde och hela världen stod still en bråkdelssekund. W ringde och berättade att Kärleken hade varit med om en olycka.

"-Jaha, vad har han nu gjort?" Var min kommentar. Det blev in till akuten på Karolinska . Värst var väl att jag inte hade en aning om vad som skulle möta mig där. Jag visste inte hur han såg ut om han skulle komma ihåg mig när han var på plats på KS.



Men det gjorde han. Han var omskakad men han levde. *tack*

Jag åkte hem någon gång under natten. Rullade till jobbet dagen därpå. Och swichade inom KS på vägen ut till LG.

Sen pendlade jag mellan LG och KS hela helgen. Men ungdomarna kämpade på ordentligt.

Kärleken kom hem tisdag 7/6, nu kommer tiden då man ska anpassa sig till att inte ha sjuksyrrorna runt sig hela tiden. Men kommer att gå bra!

Idag väntar en omvänd möhippa!! Svärmor ska ha hem lite folk och jag rullar dit!



EF

Kommentera

Publiceras ej