Spel i lilltån

1kommentarer

Dagsform:
Fredag: Vi struntar i det idag. Lite svajigt.... Låg.
Lördag: Måste jag gå upp tidigt....ja vi ska vara på skjutbanan heeeeela dagen *hoppas att det inte snöar*
Söndag: Måste jag gå upp tidigt...livet i grönkläder är ibland bara ingen sovmorgon
Måndag: Lite lätt sliten....Hade gärna sovit längre idag...

Träning:
Inte idag (fredag).
Röra sig lite lätt med stridsutrustning (lördag)
Springa runt i snön (söndag)
Åka till veterinären med kisen....promis från T-banan (måndag)
Ja jag vet att det låter lojt, men man får vara seg efter en helg på LG. Jag har ju fått frisk luft hela helgen iaf :-)

Helgen och veckans debatt
:
1) Jag fattar inte hur människor kan orka lägga tid på Ingvar Kamprad och hur han har tjänat v/s inte tjänat pengar.
Klart gubben har en förmögenhet! Sen om hela svenska folket trott annat fram tills SVT hade sitt program är det deras eget fel.


Jag tycker iaf att han har rätt till alla sina pengar och att han skött sina affärer bra. Jag menar hur många rika svenska har inte sina tillgångar på andra ställen som inte är innanför Sveriges gränser.

2) Kravallerna i Egypten har väl inte undgått någon... Jag lessnar lätt på bekväma svenskar som klagar på UD och på resebolagen för att de kommer  "ut med informationen försent" . Var glad att de kommer ut med den alls.

Hade inte UD satt totalstopp på resor till Egypten igår hade dessa bittra familjer åkt ner på sin semester oxå hade läget förvärrats och ja ni kan ju räkna ut med lilltån vad som skulle kunna hända.

           

Om det nu hade hänt något med dessa specifika familjer när de väl varit nere i Egypten så hade de gnällt över att UD och resebolagen inte hade varnat dem för att resa ner.

Värre hade varit om någon i familjerna hade skadats eller ännu värre dött. Då hade de två tidigare nämnda instanserna fått rejält varmt om öronen.

Hade de varit jag och jag hade märkt att det var lätt oroligt dit jag hade bokat resan. Jag hade hållt mig uppdaterad och sedan hade jag avbokat i tid eller bokat om med hjälp av min resebyrå.

Ett resebolag hade infon om man avbokade senare än 8 dagar innan avresa blir kunden tvungen att betala allt själv. Hårt - ja! Men de reglerna finns ju av en anledning.


Vad händer/hände sen då?
Helgen börjar lugn, ikväll blir det hem och fixa lite inför helgen. Packa lite. Se till att jag får skjuts imorgon så jag kommer i tid.

Ut till LG för att vara ute i snön en hel dag med HV. Det hände eg inte så mycket kunde tagit min sovmorgon och kommit ut när alla andra instruktörer kom ut. Planerade en övning. Sov iaf försökte....
Var ute hela dagen  igår och gömde mig...hehehe...lite svalt emellanåt men det är sånt man får tåla!!


4 ben och en svans:
Han har kommit på att kattgräs är gott, framförallt plastlådan som den står i och det får gärna låta från den. Nattetid såklart. Annars är han ganska lugn...just nu iaf..



Ja det var innan vi var ute på Gardet och hade övning. När vi kom hem igår möttes vi av en go kise. Han ville bara kramas och gosa och busa. Han hade dock lärt sig hur man hoppar upp på diskbänken.. Vi är mindre glada för det. Men det är inte mycke att göra åt. Får sätta lite fler krukor i fönstret så det blir svårt att använda fönsterkarmen....



Han ska till veterinären idag och få sin andra spruta!

Annat:
Min rygg gillar mig inte just nu, men det är bara att gilla läget och brumma på precis som vanligt. Dansfysen börjar ju på onsdag. Så jag har INTE tid att känna efter... På torsdag kommer jag göra allt för att inte röra mig förmycket...för jag kommer ju förmodligen ha så förbenat ont i den lilla kroppen av självförvållad träning!

Ses imorgon!!
EF

1 kommentarer

mio

31 Jan 2011 12:21

Hej. oj vad du har mycket för dig. Söt kise har du oxå. Allt bra annars? Vad var det du menade med min blogg? Funkade inte sidan eller? Kram.

Kommentera

Publiceras ej