Gå ALDRIG och köp något på Expert

0kommentarer

Dagsform:
Idag är jag bitter. Hade dock en mer bitter sambo igår, så han slår min bitterhet med längder. Näsan har iaf slutat blöda och de är jag tacksam för. Förstår inte.



Träning:
Blir ingen idag ska iväg efter jobbet så det blir inget med det. Men imorgon ska jag på Core!

Planering:
Idag ska jag hem till svärmor och träffa en blivande svägerska. Vi sak sätt oss och kika lite på bröllopsplaneringen och se hur långt vi kommer idag så att vi når nästa målstolpe. Jag är en dålig människa, jag skulle ringt Ekis för servispersonalen men jag har glömt det. Illa. *tar mig i kragen*

 

Bitterheten:
Som sagt; ALDRIG och köp något på Expert. Vi köpte en julklapp där i deras butik i Jönköping. Allt var frid och fröjd tills vi skulle köra igång tekniken..... Vi uppdaterade kartor (vi köpte en GPS) och mjukvaran. Accepterade villkor, valde land. Så skulle vi gå in på fuktionen "kartans plats" och den visar då att vi är på Klarabergsgatan och att närmsta korsning är Sveavägen. Det visar den när vi är hemma på Söder.

GPS:en sparar inte den informationen som vi lagt in visar det sig sen. Jag lämnar in den på Expert i Kista innan nyår. Gissa vad! Jo det är samma sak med den nya jag får där. Bitter i synen traskar jag in på Expert Hötorget, i hopp om att de kan hjälpa mig.

GLÖM DET!! Killen bak disken tittar helt oförstående på mig och menar "Har du provat att sätta igång den" Vad f*n tror han. IDIOT! Får sedan som idé att jag ska ringa Garmin (tillverkaren) för han kan inte hjälpa mig, han står ju i kassan är förklaringen. *morr* Bitter i sinnet åker jag hem och förklarar för min andra hälft hur läget ligger. Han ringer Garmin, får svaret att det är ett mjukvarufel och att vi bör gå tillbaka till butiken vi köpte den och be att få pengarna tillbaka.

Sagt och gjort så traskade vi dit igår förklarade läget. Får tillbaka att de kommer skicka GPS:en på service. Vi ifrågasatte varför de inte bara kan ge oss våra pengar tillbaka och då har de en POLICY som säger att de måste skicka in allt på service. Låter ju rätt puckat när de har uppenbarligen sålt en trasig vara till oss. Dessutom är ju varan inte ens använd så service känns ju ännu mer förvrängt.

De tar GPS:en och vi går bittra därifrån svärandes att vi ALDRIG EVER igen ska köpa något på EXPERT!


Snart dags för en stärkande lunch :-)
EF

Kommentera

Publiceras ej