Komik i kvadrat och lite annat....

0kommentarer

9/8

Sitter och läser min gamla klasskompis Zaras blogg om livet som nybliven mamma. Kollar lite vilka andra bloggar hon har länkade från sig.

Kommer in på en blogg som heter "Miss Graphic" (trodde att detta var hennes kusins), ser en annan blogg som är länkad från denna fröken.

Rullar in på "Smurfelinas" blogg och kikar lite, tycker att tjejen känns bekant på något sätt. Scrollar ner på sidan och ser ett gäng bilder från ett dop. Fortfarande funderar jag på varför jag känner igen denhär tjejen och när jag kikat igenom alla dopbilderna så vet jag.  "Smurfelina" är ju kompis med en klasskompis från Jkpg :-) Mystery solved :-)

Ibland är internetvärlden liten! :-)



Jag har bestämt mig! Nu ska jag börja äta rätt och inga onödigheter....(i onödan). och sedan ska jag bli bättre på att träna! Ja, vilken dag som helst! Ne just nu känner jag att min kropp behöver sig ett lyft! Inget mer slappt och så vidare. Äta rätt och träna :-)



Om man nu bara kunde få med Kärleken på träningarna oxå hade det varit dubbelt så roligt att träna!! Jag behöver ju en skrikig människa som hjälper till så saker och ting överskrids :-)




Alltså det är Augusti och inte 25 minusgrader ute. Men jag sitter här och hackar tänder. Näsan är iskall och jag dricker te i massor, FÖR att hålla värmen! Galet.




10/8

Jag och Kärleken får alltid för oss att titta på en massa strunt.... Ja som JAG,NCIS, Buffy etc etc.....

  

Men nu har vi kikat igenom alla Beck filmerna och har nu tagit klivet vidare till Bond. Jag har väl sett tre eller fyra filmer innan. Men nu är det från scratch :-) Roligt!

Klarade mig utan påhopp idag när jag skulle traska till bussen *pustar ut*

Igår var det en idiot som hoppade fram bakom en bil och blev lite lätt otrevlig. Fasen klockan var inte ens 8 på morgonen. Kan man inte  få  någon fri tid från dessa galningar?

Han tyckte att jag skulle följa med honom istället för att gå till jobbet. Eh NEJ(!!!!) skulle INTE tro det! Så jag sa hejdå! Och sedan gick jag. Då började han skrika en massa saker efter mig och följde sedan efter mig när jag fortsatte mot bussen!

Kärleken var inte helt nöjd med denna story.... Och att jag inte hade ringt honom gjorde inte saken bättre.



11/8

Det har tydligen gått ganska långsamt med vissa skvaller.....I början av veckan hade jag henne fortfarande som kompis på FB och nu idag var vi inte "kompisar" längre.  Ja jag gråter inte speciellt mycket. Men för vissa går ryktet enormt fort och för andra lite långsammare.

Orsak en annan "kompis" som det gick åt skogen med. Ni vet en sån som inte kan släppa taget när man säger nej. En kaninkokerska på vänskap.



Kommer ni ihåg filmen "Wedding Craschers", där den ena killen träffar en tjej på ett av bröllopen de besöker. Och när han blir lite rädd för henne vad hon begär från honom försöker han bortförklara sig. Hon säger ju då " Promise you'll never leave me, 'cause I'll find you!".

Problemet med mig är att jag inte själv märker hur en person "kväver" mig. Utan andra i min närhet måste påpeka detta för mig och hjälpa mig ur misären.

Tur att Kärleken finns och L finns så att de kunde öppna mina små gluggar så att jag fick se verkligheten. Sen när jag hade lärt mig att se fick jag skrämmande sms.

Skrämmande i bemärkelsen stalker varning, jag drog verkligen mina öron åt mig och gömde mig i Kärlekens famn och låste dörren ordentligt. Någonstans där tog det mer fart och med sms, mail och meddelande på telefonsvararen blev det lite väl skrämmande. Jag sparade allt och när jag efter en och en halv vecka hade bestämt mig för att anmäla det obehagliga. Så slutade det tvärt och efter det har jag inte hört något. 

MEN jag har kvar allt, så skulle det börja igen så kan jag leverera info vid en eventuell polisanmälan!

Jobbigt när man tror att man känner en person och som sen när man tror sig lärt känna den, visar sitt fula tryne.

Over and Out!

EF


Kommentera

Publiceras ej