4 januari :-)

0kommentarer

4 dagar på det nya året har gått och näst intill en månad sedan käraste lilla farmor gick bort. Hon har säkerligen hittat farfar däruppe i himlen! Nu är de äntligen tillsammans igen. Min farmor levde ett gott liv med en fin familj och massa fina intressen! 94 är en impressive ålder. Tänk den som blir det. Och dessuton överlevt en massa saker. Dagens samhälle som utvecklas på ett helt annat sätt en helt annan takt än vad farmors generation var vana vid.

Jag och sambon pratade senast igår att om 20 - 25 år kommer den dagens unga/barn/ungdomar skratta åt oss för att vi hade inte samma teknik som de kommer ha och redan har.
 
Vi hade
- "bara" två tv kanaler när vi var små.
   * Kanal 1
   * Kanal 2

- Inga VHS
  * Mamma och pappa köpte nog familjens första  VHS tidigt 90tal.

- Inga DVD/Blu Ray
  * Jag hade en bunt DVD filmer innan jag hade en DVD.....och meningen var....eh...hade jag filmerna var jag ju tvungen att köpa en spelare.....*hehe*

- I-pod fanns inte (inte MP3 heller för den delen) 
  * Hade man något var det en FREESTYLE med kassettband!! Vem kan glömma dem. När man satt slaviskt och lyssnade på Trax och spelade in sina favoritlåtar.

- CD
  *  Min första CD skiva var en blandad danceskiva..... Jag var så stolt och min stereo var sååååå stor....
 
- Internet var inte så utvecklat. När jag gick på högstadiet (slutet av 90 talet hade vi enstaka datorer för elever)
  * När jag började gymnasiet 1997 var det roligaste som fanns på rasterna att sitta vid de allmänna datorerna och surfa på nätet... Å vad kul man kunde ha....

- När jag var liten var det fortfarande  bra barnprogram inte en massa skräp som idag. Världens bästa julkalendrar infann sig på 80-talet!!

Vi 80talister har oxå hunnit med massor av saker precis som alla andra generationer. Men allt skiljer sig från generation till generation.

Lite nostalgi :-*


Farmor vi ses en dag igen!

Kärlek!!

EF

Kommentera

Publiceras ej