Underbara

1kommentarer

väder :-)

Kan man vara på annat än bra humör efter denhär helgen??!!

NEJ!!

Iaf inte jag....

Fredag kom mor och far upp efter en lång tur med brumbrum! Jag är tacksam för att de kom upp men usch för att köra 60 mil. Ingen hit direkt...

Vi knalla runt i Hammaby Sjöstad, lapade lite sol gick hem. Lillebror kom även han ut till mig.

På lördagen påbörjades det stora äventyret;

PHS......

Öppet hus på Polishögskolan

Mycket att titta på och då inte bara aktiviteterna...haha...

Vi började dagen med att titta när bror min agerade demonstrant/ockupant. Och hur polisen agerar. Det var självfallet en snällare variant än vad som brukar vara i verkligheten. Detta på grund av att det var så mycke barn som hade kunnat bli rädda om det varit för våldsamt.

Efter det knallade vi till en föreläsning om NI - Nationella Insatsstyrkan. Mycket intressant att lyssna på! Sen var det fika och en sväng ner till polisbåten som låg förtöjd där nere. En promenad tillbaka och en husesyn på en av "polisstationerna" och en kik in i föhörsrummen och de olika cellerna. Finns endel varianter!!

Ner till lagtorget och kollade på ett figurerat butiksrån.

Lunch och en titt på gamla polisbilar!

Sedan upp på krim och kolla lite olika saker som de använder sig av! Ner till ett hus där de rapellerade. Sååååå kooooolt!! Och snabbt som bara den gick det! Fattas bara....det var ju operatörer från pikétstyrkan!!

Tittade lite på hundarna och hur väl dresserade de är!!

Fick sedan för mig att jag skulle göra hinderbanan som finns på området.... Mmm bra idé....om man inte har kjol....haha...

Ja ja, det blev en hinderbana med kjol! Ett brännsår och ett blåmärke senare var den genomförd. Dock inte lika snabb som de blivande poliserna..... Men jag gjorde det!! Fick mig att inse att jag verklogen måste bygga som fasen nu inför GSU:n.

Efter det var vi på självförsvar och sedan åkte jag, m&p hem till mig. Bror åkte till sig och vi möttes upp vid Svampen för att gå till Aubergine. En supersöt restaurang på Linnégatan. Jättegod mat och superbra service!

Mätta och belåtna gick vi därifrån och åkte hem.

M&P åkte vid halv nio på söndagen. Och  efter det blev det en promnix runt sjön. Och sedan blev det mys och sol ute på Djurgården resten av dagen!

Idag var det jobb som stod högst på "att göra" listan. Det har varit en lugn dag idag. Lite väl lung för man blir lite ofokuserad och slö. Nu tänkte jag ta mig i kragen 


Puss och Kram

EF

1 kommentarer

Cicci

27 May 2008 21:17

Snygg blogg,
kolla gärna min,
ha en bra dag

Kommentera

Publiceras ej