Du Gamla, Du Fria, Du Fjällhöga Nord....Och SL...

1kommentarer

Ja så var det 6 juni igår. Himla fint väder!!

Städade en aning till....Solade lite....Planerade resan ut till Å-berga.

Ja allt gick ju smidigt...fram tills jag kom till Tekninska...Först var tåget försenat 10 minuter och efter 10 kom de på att det var ett signalfel och att det bara var enkelspårigt så det kunde ta en liten stund innan tågen kom... Klockna gick ytterligare 10 tror jag...tappade kollen på tiden.... Högtalaren sa att tågen från Sthlm Ö var inställda tills vidare och att vi skulle åka till Danderyds Sjukhus där ersättningbussar skulle finnas för att köra oss någonstans, om det var hela vägen till Å-berga eller om det var bara en bit. Visade sig bara vara en bit till Djursholm Ösby. Fick dessutom vänta cirka 10-15 minuter i Danderyd. *morr* Väl på Djursholm Ösbys perrong fick jag veta att tåget skulle gå 16.43...okej dryga 20 min....Nu var även detta tåg försenat 10 minuter.  Jag skulle varit i Täby 15.52 egentligen.....

Väl på tåget fick den idiotiska konduktören för sig  att klippa alla biljetter igen iaf efter Täby när flickorna hoppat på. Jag själv var djupt försjunken i min bok. Vet bara att det var några som opponerade sig. Fattar inte hur man kan ha mage att ta betalt för en resa som borde vara gratis för alla! Men han hade mage....*mutter*

Åt soppa med tjejerna =)) Och sedan åt vi SKÅNSKA jordgubbar =) Hemifrån min del av det älskade landskapet..... Fy fasen vad komiskt...köpa jordgubbar i Å-berga och sedan inse att de är hemifrån.... Snacka om att vi skåningar är kanon =))) För goda var gubbarna!!! Mästerliga!!

Nu ska jag fixa mig till jobbet.

Fick sms från Hjärtat igår. Han håller visst bli förkyld - inte bra. Tur han har varm sovsäck iaf! Han får väl ligga hemma nästa vecka och kurera sin förkylning!

Puss puss....återkommer kanske om jag inte tar för lång tid med promisen hem från jobbet ikväll!!

EF

1 kommentarer

Elin

07 Jun 2007 21:30

Tur att det aldrig krånglar med bussar i stora staden......hihi. Själv har man snart koll på 40 fångar, ganska stolt faktiskt över mitt nya jobb......Ska bara jobba ihop lite pengar till. Puss

Kommentera

Publiceras ej